Utställning i Skellefteå- livet är underbart för det är fullt av dofter

Så var det dags att visas upp igen... Idag har vi varit på utställning i Skellefteå. Det var en nationell utställning som anordnades av terrierklubben.

Dagen började med att tanten totalt otippat klev upp i ottan. Jag sov dock gott vidare tills det vankades frukost för mig. Det verkade bli en lovande dag. Efter min morrontoalett så ser jag en främmande bil på gården och noterar att det doftar intressant. Inne i bilen får jag syn på en bekant från onsdagens träning. Det är ju Albin som jag så gärna velat leka med men inte fått. Jag blir glad då jag inser att jag och tanten ska iväg i bilen tillsammans med Albin och hans husse. Nånstans långt i bakgrunen klämtar varningens klockor, men jag slår dövörat till och tänker istället på hur kul vi ska ha nu när vi äntligen får en playdate. Sov sött i bilen även om tantens som vanligt oavbrutna surrande var lätt störigt.

Inser när vi är framme att det inte alls är dags för nån playdate, men vad gör det när hela världen luktar tjej! Dessutom fanns det sju stycken samma likadana som mig plus en som var lite mindre. Tanten har dock varit irriterad, på gränsen till uppgiven mest hela dagen eftersom jag inte hade en tanke på henne, hennes leksaker eller godis. Jag ville bara lukta på marken efter brudarnas spår. Hon kämpade på och försökte få min uppmärksamhet. Det var inte särskilt intressant. Det enda intressanta som hände under den påstådda uppvisningen i ringen var att jagfick syn på snygga Olga som stod en bit ifrån. Då sken jag upp tills vi passerat, sen nosade jag glatt vidare. Vid ett tillfälle var det en herre som kände igenom mig noga och beordrade tanten att springa hit och dit med mig. Det kan hon behöva ;)

Senare på eftermiddan kom en okänd tant fram och erbjöd mig köttbullar. Det gillar jag ju, men döm om min förvåning när hon sen visar vart skåpet ska stå. Jag tycker ju om tuffa töser så jag var på alerten. MIn egna tant verkade också lite bättre till mods så nu var eftermiddagen riktigt trevlig.

Utan att jag märkt det har vi tydligen tävlat idag. En stackars ensam prisrosett. Gick det ens att köpa förstapris rosetter? I så fall borde tanten få stryk som missade det. Nåja, det var ju inte fy skam trots allt. Vi fick se oss slagna av Maffiga Jack som tillhör en av tantens gamla vänner.

Här är mina resultat och min kritik:

Ukl 1
Ukk 1
CK
Bhkl 2

Good strong head. nice eyes, correct bite, good neck and shoulders. Nice topline, would lika a little more angulation behind. Moving well up and front.

Inga bilder på mig idag, tanten hade händerna fulla med mig.

Kommentarer
Postat av: PixieK

Det var ju jättebra att bli andra bästa hane!

Om det är en återkommande konkurrent är det ju bara att längta tills han blir fullcertad ;-)

2009-08-16 @ 08:57:08
URL: http://nixxipixie.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0