Ja, de finns på riktigt! Jag har sett det själv och är nu UFO-spanare.

Det kan vara skönt att vila och se andra jobba. I veckan har jag inte gjort mycket alls, mest slöat och sovit. Tanten däremot har fått nåt il och börjat fixa och dona i vårt hus på landet. Härligt tycker jag för när vi är där varje dag så får jag ju chansen att springa lös flera gånger om dagen.

Jag har sovit med tanten i vardagsrummet varje natt i veckan. Tror att hon är mörkrädd eller nåt då höstmörkret gjort sitt antåg. Jag är inte mycket att ta till som tröst eftersom jag själv tycker det är skitläskigt när det är mörkt. 

Veckans händelse: Jag gjorde en riktigt weird iakttagelse en kväll ute på landet. Jag satt som bäst och kikade ut genom bilfönstret medan tanten packade ihop för hemfärd. Plötsligt får jag höra nåt oväsen i skyn. När jag blickar uppåt mot skymningshimlen ser jag nån läskig varelse/farkost röra sig över oss. Eller vänta nu, de var ju två! Jag trodde Marsianer invarderade jorden eller nåt så jag fick ett frispel. Tanten satte tyvärr på mig kopplet innan hon släppte ut mig så jag kunde inte jaga dem. Misstänksamt spanade jag runt på gården med rest ragg alltmedan jag morrade och skällde här och där ifall de hade landat i nåra buskar. Just som jag trodde att jag måste inbillat mig alltihopa så pekade tanten uppåt och sa "titta Hiro". Den ena återvände och flög sakta över oss. Jag var rätt hysterisk och tänkte att nu jävlar ska jag hoppa riktigt högt så jag kan fånga den jäkeln. Men tyvärr, det gick inte. Numera är det med viss jag vistas ute på stora gården i beckmörkret eftersom den ena Marsianen uppenbarligen landat i närheten någonstans.
Tips: Håll utkik efter en märklig varelse med ett stort tygstycke som nåt slags vingar höst upp, under det sitter en liten kropp med dinglande ben och en propeller som låter rätt illa därbak. Var på er vakt..

I övrigt har jag och tanten haft massor med mys i veckan. Jag har känt mig ovanligt kramsjuk, vilket tanten verkar uppskatta. Tungkyssar däremot är tydligen att dra det hela för långt, tanten grimaserar illa.

Lev fullt ut vänner!






 






Kommentarer
Postat av: Cissi

aaw, vad söt han är :)

2009-09-01 @ 10:06:17
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0