Träning, utställning, pass och hälsotest. Dessutom brudar och godis. Kan tillvaron te sig bättre?

Tanten har verkligen slöat till på uppdateringsfronten, men nu har jag piskat lite vett i henne för att uppdatera min värld här i cyberspace. Ni får ju inte tro att jag ligger och slöar hela dagarna för jag är en aktiv snubbe.

Unghundskursen är klar för längesen och den tycker jag själv att jag klarade med bravur. Jag gillade ledaren Cissi också som verkade ge tanten en massa bra idéer, som att belöna mycket och direkt jag är duktig. Tanten vill på snåla med godiset. Största framsteget gjorde vi på inkallningsfronten som numera fungerar riktigt bra om jag får säga det själv. Jag kanske inte kommer skuttande direkt tanten kallar om jag har nåt annat intressant för mig, men så småningom kommer jag i alla fall. Bättre sent än aldrig brukar man väl säga?

Socialträningarna går också fint, vi hade en kort paus på ett par veckor då tanten hade fullt upp i huset och det var blött och regningt ute. I veckan var jag med igen och min nya kompis Otto var där han också. Det var underbart för nu hade jag sällskap och slapp gå ensam sist. Tanten envisas med att träna på att gå sist för hon påstår att eftersom jag drar i kopplet då Nåja, nu var det ju helt utan deppighet att vara sist eftersom jag hade min gode vapendragare Otto med mig. Vi gick en bra bit efter de andra och när de vände så fortsatte vi på egen hand ytterligare. Det var en mycket trevlig promenad.

Jag har hunnit med att visa upp mig igen. Denna gång var det en inofficiell uppvisning som hette Norrbottens Vackraste Hund. Den borde jag ju vunnit en jordskredsseger på så vacker som jag är. Dessutom så visade jag upp mig från min allra bästa sida. Domaren gillade mig och sa att jag var mycket elegant. Men den kraftfulle grabben Jack vann över mig denna gång. Domaren tyckte att jag får växa till mig lite mer och sa att nästa år slår jag Jack men den dagen fick han rosetten. Jag fick 1:a med HP. Min finfina kritik av terrierdomare Beng Nilsson löd:

HP
En synnerligen kraftfull maskulin hane. Ett härligt huvud med korrekt bett. Kanske för stora öron. Utmärkt överlinje. utmärkt kropp och svansansättning. Korrekt skuldra. Raka kraftiga framben. Utmärkt hårlag. Parallella vägvinnande steg.


Jag har nu fått mitt pass och har rabiesantikroppar nog för att resa till Finland så all you nice gals over east: look up, here I come! 
                     
Kan passa på att inflika att jag minsann också fått kissa i en burk en morron och sedan blev jag lyssnad på med stetoskop, klämd och känd på på alla de sätt. Noggrann inspektion av en snäll veterinär som hette Lasse. Vad detta skulle var bra för vete gudarna, tanten säger att det var för att hon skulle veta att saker och ting är ok och ifall att jag någon gång får en fästmö så är det viktigt att ha gjort detta. Tanten var glad efteråt och har sagt att kollen var UA på alla delar. Så, om någon trevlig flicka söker en snygg kille som mig-  hör av er.

Vi har börjat med en ny tradition. På fredagar när tanten frossar i karameller så får jag en alldeles egen godispåse. Det är otroligt uppskattat även om jag får jobba lite för att få fram godsakerna. Tanten kapslar in dem i tomma toarullar i påsen. Det här är en riktigt bra aktivitet och snudd på veckans höjdpunkt för min del tycker jag.

Jag har idag fått träffa snygga tjejen igen och min mogna flickvän Ronja. Vi var ute och promenixade ihop alla tre med tanterna. Det var verkligen härligt även fast det var rätt mörkt och halkigt. Jag var inte mörkrädd idag för jag hade ju brudarna med mig och då kan man ju inte verka mesig. Dessutom fick jag springa fritt med en av dem i taget. Det är fart på brudarna, det ska sägas. Den snygga som liknar mig håller jag knappt jämt tempo med, bäst att jobba på flåset i terräng.

Nu ligger jag och slappar hemma och tigger godis av tanten resten av kvällen.

PS. Jag har fått börja ligga i tantens säng ibland, hon är verkligen så svag så svag för min härliga uppenbarelse.

Lev fullt ut vänner!



Se så fint jag står och har kontakt med tanten


Åsså trav



Jack uppställd och i trav




Svea & Siri på utställning








Fredagsmys= Godis och Idol
(Notera tantens horribla tights. Ja, hon visar sig offentligt i dem... Pinsamt, nej vaddå?!)





I tantens säng är det gott att vara


Om man står här och ser söt ut- får man mat då?





Jag & Flickorna


Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Bullterrier är verkligen söta :) var på hund2009 under helgen och såg många bullterrier. Otroligt söta :)

2009-12-13 @ 21:35:01
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Ella & Puma

Härligt att Matte äntligen tillåter sällskap i sängen, det var på tiden, nu kommer hon aldrig att kunna sova utan Hiro igen =)



Härliga bilder som alltid!!

2009-12-15 @ 21:50:39
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Camilla

meh? varför har du tagit bort länken?

2009-12-19 @ 06:59:18
URL: http://nlogg.kennelthunderroad.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0