Trevlig vecka, massa lärdomar och träning

Den här veckan har varit trevlig och lärorik. I lördags drog tanten med mig på en långpromenad i skogen vilket var härligt i höstsolen. Denna gång var matte smartare än sist och genom att kika efter elljusen så slapp vi gå vilse. Sedan hade vi en mysig hemmakväll.

Dagen därpå sov vi länge och på sen eftermiddan var det dags för nåt nytt. Jag fick ha selen på vilket ju brukar vara ett tecken på ökad frihet i markerna. På vägen stannade vi och plockade upp Cathis. Hon är en härlig tjej och en av mina absoluta favoriter så jag var mycket glad. Vi begav oss till ett märkligt ställe med branta backar och en massa sand överallt. Där hade jag en väldigt skoj; bland annat bet jag sönder min babyblå vattenflaska, drog omkull Cathis så hon tappade kopplet och sprang runt som en dåre med flexikopplet som ett ankare bakom mig. Detta resulterade i ett trasigt flexikoppel vars knapp fastnat så det inte gick att rulla in linan. Tanten var lite ledsen eftersom hon ju lånat kopplet av en av de tidigare vännerna, men tack och lov var det enkelt att åtgärda felet med lite hjälp av nån karl med skruvmejsel. Sanden var rolig och mysig att åla i, men oj vad tungt det var att röra sig i den, speciellt uppför. Efteråt var jag rätt slut och sov sött resten av kvällen.

Måndagen var en vilodag och dagens höjdpunkt var mitt ben som var fyllt med torkad vom. Det är bara så ljuvligt gott. Roligt var det också att trakassera tanten när hon försökte dammsuga. På kvällen så jag fick vara ifred. Ibland är det skönt att slippa tanten. När hon kom hem förolämpade hon mig genom att tro att jag gjort på mig. Jag är väl en stor pojke, inte bajsar jag väl på mig heller. Jag hade bara lättat på lufttrycket som jag hade byggt upp i lilla magen av mitt goda ben.

I tisdags var vi på kurs! Nya polare med människor. Vi fick öva på att ha kontakt med våra respektive och att hålla oss lugna när tanterna gick runt och hälsade på varandra. Jag var mycket duktig och uppmärksam. Det märktes att matte var stolt, för efteråt fick jag följa med in i konferensrummet, möblerat rum på nytt ställe å allt.

I onsdags var vi först ute i huset på landet så jag fick springa fritt och sedan ligga i min egen lugna vrå och tugga på ett smaskigt märgben medans de andra skruvade och målade. Sedan fick jag rejsa loss lite till innan vi åkte därifrån. På kvällen var det så kallad socialträning igen. Denna gång var det fler hundar än någonsin och flera nya också. Dessutom kom två från den nya kursen dit. Vi inledde vi med en promenad. Kul, men gud så störigt att tanten envisas med att vi ska gå sist jämt. Sedan var det sk ringträning då jag fick ha på mig mitt nya fina utställningskoppel som det är absolut förbjudet att bita i. Jag uppförde mig faktiskt bra eftersom jag så smått börjar inse att tanten ger mig godis när jag tittar på henne istället för på allt runt omkring. Det går dock bara medan vi står stilla, så fort vi ska förflytta oss så tycker jag det blir stört omöjligt att se på henne. Fasen man kan ju snubbla om man inte ser vart man går.

Idag är det vilodag och tanten är sjuk. Passar mig bra så jag får ta igen mig. Vi har mest myst idag. Underbart.

Lev fullt ut vänner!





På skogspromenad i höstsolen






Fullt ös i sanden





Leker på gården





Dumma tanten fotar när jag vill sova.


Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Låter som att ni har haft det härligt! :) Bilderna där han sover är så söta! Vad för kura var ni på? :)

2009-09-24 @ 18:45:10
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Patricia & Duke

Det är inte lätt o få en snygg bild med sin vovve, dom sitter ju aldrig still ;)!

Sicket snyggt sele han har!

2009-09-24 @ 19:46:17
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Härligt :)



Ja, precis, det är synd om hundarna. Hundarna testar ju ägarna alltid, och har man skaffat en envis rasfår man vara mycket envisare än hunden. Härligt att du gör mycket med din vovve, så mysigt och se. Är hon en minatyr eller vanlig storlek?

2009-09-25 @ 12:28:20
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Heidi och martta

Vad fint pokje är hero!Kan jag har dina e-postadress?

2009-09-27 @ 19:56:10
Postat av: Ella

Härligt att det går framåt för er, hann ju inte vara med så mkt i Onsdags & kommer inte denna vecka heller men sen lär vi ju ses =)



Han är så fin Hiro =)



2009-09-27 @ 21:40:29
URL: http://ellapuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0