En summering av året som gick

Förra året var ett händelserikt år för min del. Här kommer en försenad krönika från mig och tanten... 

I mars fyllde jag ett år och firade ihop med min förra matte. Intet ont anande var jag då om att det skulle komma in en konstig tant i mitt liv.

De sista dagarna i April var en skön tid nere i Karlstad. Sommaren hade nästan dragit igång och det hade börjat bli varm och grönt ute. Sent en kväll ringde det på dörren. Det var mitt första möte med tanten som skulle komma att bli min nya matte. Hon bodde hemma hos mig och ex-matten i ett par dagar. Det var två dagar fulla av tester. Hon passerade testerna utan alltför stora problem så jag godkände henne. Efter en flera dagar lång bilresa var vi hemma i mitt nya hem. Där fann jag mig snabbt till ro. Alla de leksaker, filtar och bäddar jag var van vid hemifrån var på plats så jag kunde känna igen något på nya stället. Jag och tanten startade vår "lära känna varann period".

I början tog vi det mest lugnt. Det hände inte så mycket utan tanten lät mig i lugn och ro komma in i mitt nya hem. Alla i tantens närmaste omgivning tog emot mig väl. Efter en tid så började sommarens aktiviteter så smått. Vi var på utställning ett par gånger och vi började socialträna. Vi ägnade massor av tidtill  att umgås med varandra, busa och leka. Vi badade och gjorde små utflykter. Jag var ju en ganska energisk person då och tanten hade nån knäpp idé om att vi skulle träna på att göra ingenting. Det lät faktiskt helt ok, för ärligt talat så tycker jag hon var lite väl hyper själv. Under sensommaren reste vi ända ner till Eskilstuna tillsammans för att träffa andra bulletokiga människor och härliga bullar. Det var en fantastisk upplevelse även om jag tyckte det var lite väl varmt där nere i södern.

Under hösten har vi fortsatt med utställningar och träning. Livet har haft sin gilla gång. Några resor har det blivit: Sundsvall, Skellefteå, Piteå och Finland.

Jag har också upplevt min första "riktiga" vinter som tanten brukar kalla det. Det är med blandade känslor. All snön är jättekul (även om det var sjukt svårt att hitta bra bajsstsällen tills man vant sig), men är det är svinkallt ute vetefasen om jag verkligen förstår tantens förtjusning över vintern.

Vi har kommit väldigt nära varandra jag och tanten då vi haft chansen att spendera mycket tid tillsammans. Det är inte alltid full rulle utan vi myser ofta tillsammans i soffan i hemmets lugna vrå. När tanten har fredagsmys får jag en alldeles egen godispåse att roa mig med. Tanten låter mig numera sova tillsammans med henne, vilket jag uppskattar mycket.

På Julaftonskvällen fick jag egna julklappar att öppna. Det var en riktig höjdare må jag säga. Kul med själva paketen och att det dessutom fanns saker inuti var ju en riktig bonus.

Nu har vi kommit en bit in på det nya året och jag kan säga att jag har haft ett riktigt trevligt år 2009.

Jag har avgett som Nyårslöfte till mig själv att vara lugnare och njuta av tiden. Hittills har det gått strålande. Tanten har varit allmänt nipprig och oroat sig över att jag lugnat ner mig. Men när hon minst anar det glimmar jag till och får bullefnatt. Då skiner tanten upp som en sol och blir glad ända in i själen. Som sagt, hon är knäpp. Hon är den enda jag vet som inte känner sig utmattad och irriterad av en slyngelhund som ständigt testar gränser genom diverse galna upptåg.

Men jag älskar henne ändå och ett står säkert, hon älskar mig. Den teorin har jag beprövat massor med gånger!

Lev fullt ut vänner!


 Varsågoda, en bildkavalkad från det gågna året:

APRIL


Hemma i Karlstad några dagar innan tanten dök upp

MAJ


Nyss hemkomna till Boden



Första dagen i Boden, träffade Felix som tog detta foto


Nosgos



Första gången ute på landet



Åker rutchbana i lekparken med tanten & Angelika


Undrar om tanten ger mig godis om jag ser söt ut?


Kramas med plysch grisen








Härliga försommar ute på landet

JUNI

Midsommarmys




Till minne av Betty




Midsommarbus & Pussar




Somnar sött och drömmer om min tillkommande i midsommarnatten



Lazy Days





Bus med Fjant. Foto: Olga Isaksson

JULI


GE MIG MIN MAT NU!

Om jag står fint då?








AUGUSTI




Jag såg en, jag lovar! Vad tror ni jag skällde för?
Knubbsälar borde inte finnas i älven!



Ta dig tid att lukta på blommorna...





Knäppa vinklar






2009 års badpojke


Lek med mig matte!




















SEPTEMBER








Morgonstund har guld i mund


På socialträning
















I sandtaget med Cathis



Morrontrött





Bland höstlövens vackra färger

OKTOBER










Det är spännande med så mycket snö


På kalas


Kramas med tanten


Stöldförsök nummer 1 miljard



Jag och lilla Siri



Aktivitetsdag med Swb Boden






Kommentarer
Postat av: Christine

Vilken söt bulle du har... =)

2010-01-24 @ 16:17:57
URL: http://doggarna.blogspot.com
Postat av: Ella

Men Sofia & Hiro, nytt år, nya palner.. Tycker minsann det är dags att uppdatera nu!

2010-01-25 @ 18:29:29
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Ella

Wohoo :)



Kul med en rejäl update!



Härliga bilder på Matte & Hiro, kul att ha kvar!



Fortsätt nu blogga så vi får höra vad som händer i erat liv..

2010-01-26 @ 11:12:51
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: cathis

Haha! Vilka roliga bilder! Fina bilder på mig åxå...=P

2010-01-26 @ 23:24:39
URL: http://dansarmedkatter.blogg.se/
Postat av: ¨Cath

Hahaha! jättebra perspektiv!... näe du, jag vet de nu...

2010-01-27 @ 22:46:10
URL: http://dansarmedkatter.blogg.se/
Postat av: Ella

Men hej & hå, här har det inte hänt mycket sen sist, vad pysslar ni med egentligen ;)

2010-02-07 @ 19:43:18
URL: http://ellapuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0