Att spela apa i regn är jätteskoj... Inofficiell utställning mitt i stan!

Jaha, tanten har ju en aldrig sinande källa av galenskap att plocka från då hon planerar in aktiviteter. Idag ösregnar det. Vi klev upp i ottan så jag som börjar få rutin på saker och ting fattade direkt att nu var det utställningsdags. Faktiskt så misstänkte jag det redan igår när tanten släpade in mig i duschen för skönhetsvård. Nåja, än har inte den sista dåren fötts. Tanten drog iväg med mig i ösregnet in till stan.

Mitt i stan skulle det hållas utställning. Vi var en drös med tappra krigare som stod i hällregnet. Jag låg i och för sig i skydd av regnet i nåt slags tält större delen av tiden. Tantens mamma och pappa var där, så jag var superglad. De är alltid så glada att se mig och är snälla mot mig. Dessutom bannar de tanten när hon tillrättavisar mig. :) Mycket tacksam över det...

Jag har kommit på en sak med uställning, ibland får man skitkort om tid på sig när man ska bli bedömd av domaren. Därför passade jag på så fort bedömningen dragit igång att snabbt som attan åla mig ur tantens famn och ta chansen att visa upp mig lite extra för publik och domare. Fri som fågeln sprang jag lyckligt runt på området med en ilsken tant gapandes efter mig. Passade på att försöka mingla med så många fyrbeningar som möjligt då tanten inte tillåter okontrollerat mingel. Säg den lycka som varar, en okänd person fångade in mig och sen fick tanten på mig halsband och koppel. In i buren bar det, något jag gapade högt över. Jag grät och visade mitt stora missnöje rent allmänt. Tanten var arg, men hennes mamma tyckte synd om mig och sa att jag borde få nån rolig leksak eller ett ben eller nåt. Tyvärr är min tant benhård. Till sist somnade jag.

Så var det min tur. Med min frihet färskt i minne var jag superglad väl ute ur buren. När domaren skulle se på mig så var jag på ett strålande humör, regnet till trots. Jag hoppade och dansade för allt jag var värd. Dessutom är det så att står man stilla hinner regnet träffa kroppen- det är min filosofi.

Nåja, tanten var glad att jag var mig själv igen efter en sömning vecka. Så nu sover jag sött i buren efter att ha uträttat, enligt mig själv, storverk när jag spelat apa mitt i stan.

Mina resultat och kritik:

BIR
HP

Kraftig välutvecklad hane. Fint huvud. Korrekt bett. Välvinklad fram och bak. Fin päls. Rör sig bra men något okoncentrerad. Trevligt temprament.





Kommentarer
Postat av: Olga

Ni fick ju bra kritik trots regnet :) Grattis!

2009-08-29 @ 18:25:32
URL: http://meandmydoggs.blogg.se/
Postat av: camilla och bonnie

hahaha missade att han varit lös! vilken show han måste ställt till med hahahah. bonnie pussar tillbaka!

2009-08-30 @ 02:07:40
URL: http://libertine.zoomin.se
Postat av: Olga

Man skulle behöva en latexdräkt om man ska ställa ut i spöregn! :p

2009-08-30 @ 11:28:03
URL: http://meandmydoggs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0