Är det detta som tanten kallar riktig vinter?!

Förra helgen var underbar. Det var lagom snö, lagom kallt och jag var ute med flickorna i skogen. Vi gick lite längs stigar men mest över stock och sten. Det var tuffa pass, men vi fick springa fritt så vi kunde avgöra tempot själva. Det var verkligen underbart.

Jag vet att tanten brukar snacka om att hon gillar vintern, när det är RIKTIG vinter. Trodde ju att det var det vi haft sen i november, men ack vad jag bedrog mig. I början av veckan smällde det till och blev svinkallt. Inte några mesiga femton minus utan snarare kring 20-24 grader kallt. Tanten tog på mig täcke när vi gick ut, men vad hjälpte det när tassarna höll på att förvandlas till istappar efter ett par steg. Första dan var jag i chock och kunde inte gå ordentligt på toaletten förrän framåt kvällen. Så fort man hittat ett bra toalettställe att huka sig ner på så satte kylan in. Jag har insett följande: Det är stört omöjligt att göra nummer två när man inte kan stå still så pass länge på ett ställe och knappt stödja på benen. Därför skyndar man sig att göra det man ska så fort man kommit ut för ska man nosa runt är det försent sen, då är man för kall. Kylan innebar korta stunder ute men mest mys inne i soffan. Typiskt, just när man fått upp tjusningen för att vara i skogen.

Nu är det lite varmare igen och det har kommit massor med snö. Tanten är överlycklig, det är ju hennes favoritväder. Det ideala är tydligen minus tio grader, ingen blåst och pudersnö i mängder. Jag måste erkänna att jag också var grymt glad igår kväll och idag när jag fick rejsa loss i pudersnön. Det är nog inte så dumt med riktig vinter i alla fall.

Ps. Idag har vi fått julklappar jag och tanten. Det var från pappa Chad och "farmor" Anne i Finland. De skickade oss en massa fina saker; julkort, flera nummer av finska bulletidningen, en supersnygg tygväska med bullterriers på, broscher till tanten föreställande bullterriers, klisterdekaler med bullar och till mig godis. De vet vad jag gillar bäst i världen :) Tanten vägrar ge mig godiset förrän på torsdag, hon säger att julklappen får jag till jul. TACK FARMOR!

Lev fullt ut vänner!







Jättekaaaallt!



Kanske skulle man bli konstnär...


Kommentarer
Postat av: Ella & Puma

HÅller med tanten din om vädret, det passar mig & Puma bäst oxå när det är lagomt..



Testa 4ess tass salva, den funkar rätt bra så slipper tassarna frysa :)



God jul på er från oss =)

2009-12-24 @ 12:27:17
URL: http://ellapuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0