Hur hamnade jag här och vem är galna tanten?

Det hela började med att min älskade E inte längre hade möjlighet att fotrsätta ta hand om mig. Hon var en underbar matte som älskar mig mycket. Just av kärlek och omtanke valde hon att söka efter ett nytt hem till mig, hos någon som kunde ge mig mer tid och lika mycket kärlek som hon hade gett.

En galen tant vid namn Sofia från en plats någonstans vid världens ände såg E's rop om nytt hem till mig. Jag misstänker att hon måste ha varit rätt så desperat. Jag vet att hon letat länge efter någon som mig. Å andra sidan så är jag ju underbart unik så jag förstår att hon inte hittade någon i första taget.

Den galna tanten hoppade in i sin lilla bil och reste lång lång väg bara för att träffa mig. Hon hade sett bilder på mig och E hade visst skvallrat en massa om vem jag var och mina små tokigheter. Jag tycker det var en orättvis blind-date då jag inte visste ett smack om tanten.

Jag bestämde mig redan då jag fick vänta på henne hela långa dagen innan hon behagade dyka upp vid 23-snåret att "här ska inte nån skum tant från urskogen komma och ta för givet att jag gillar henne och kommer att vara nån slags undersåte".
Sagt och gjort, hon dök upp och jag började med att  lära känna henne genom att kärvänligt försöka sätta på hennes ben. Hon verkade inte uppskatta min flirt så hon försökte lätt desperat få mig att sluta. Då blev jag lite lätt imponerad av henne- NOT. Istället tänkte jag "skam den som ger sig". Såg därför till att bitas så fort jag kom åt. Jag kände att hon  så smått började surna till men  vilken fegis hon verkade vara. Ögontjänare verkade dessutom; för då matte E var bredvid vågade tanten knappt säga till på skarpen. Hon gjorde några, enligt mig mycket lama, försök att stoppa mig och sätta mig på plats. Jag svarade glatt med en riktig språngmarch runt i lägenheten.

Morgonen efteråt började jag så smått fatta tycke för tanten då hon visade sig vara en bestämd dam som vägrade låta mig få min vilja fram. Hur jag än juckade och bet och gapade så vägrade tanten ge sig. Märkligt... Jag började så smått ana att vi nog var rätt lika. Passade på att kissa en gång i hennes säng också bara för att se vad som hände. Det var inte så kul i verkligheten som det varit i tanken. Både E och tanten blev arga på mig och jag fick gå en extra promenad. Någon gång under kvällen började en lätt tvångstanke i min hjärna: "tänk om tanten är just MIN bitch och jag gör bort mig så hon åker utan mig" Först brydde jag mig inte om den särskilt mycket...

Efter en natts sömn med tvångstanken malande i min hjärna så insåg jag att det var fara och färde. Det började gå upp för mig att om tanten drar norrut utan mig så kommer hon inte tillbaka och vem fan vet vilken idiot som dyker upp istället?! Bäst att ändra sin approach. Vi tog några promender på egen hand och jag såg till att uppföra mig snyggt och hålla mig nära tanten. Vi var en svång till doktorn- en mycket beklämmande upplevelse då det fanns så många trevliga personer där som bergis hade velat bli mina bästa vänner bara jag fått mingla fritt. Tyvärr så var tanten bestämd om att mingel får bara ske på hennes villkor. Jag grät några krokodiltårar och ropade på mamma, men hon veknade inte. Då insåg jag att det var hon och jag. Vi var lika.

På kvällen började vår första resa tillsammans, resan hem...

Lev fullt ut vänner!



Kommentarer
Postat av: Pixie

Gud så roligt att Hiro har kommit till norrland!



Har spanat på honom sen han var valp, han är så himla tjusig!

Hans gamla matte Erika och jag är medlemmar på samma hårforum där vi ibland la ut bilder på våra hundar bla, så det är därifrån jag känner igen honom :)



Har faktiskt övervägt en bulle som nästa hund, enbart tack vare Hiro. Tricolour är så fantastiskt snygga, och han har något speciellt! Lycka till med honom:)

2009-07-08 @ 03:26:42
URL: http://nixxipixie.webs.com
Postat av: camilla och hundarna

haha vilken fantatisk start juckande och gnagande

2009-07-08 @ 03:49:35
URL: http://libertine.zoomin.se
Postat av: Olga med Best, Puma & Fjant

Vad roligt att ni också skaffat en blogg :D

2009-07-08 @ 22:34:39
URL: http://meandmydoggs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0