Pinsamheter och skadeglädje

Howdy Folks! Nu har jag bott hos tant S. i två och en halv månad. Här händer en massa och ingenting om vartannat. Idag har tanten flippat ur för hundra femtioelfte gången i ordningen. Hon har sina idéer den damen må jag säga. 

Förra veckan var jag lite konvalescent efter en fontän-rännskits episod (hade testat snus för första gången), så då var det vila och diet som gällde. Nu när jag är mitt sanna energiska jag igen och käkar vanlig mat så verkar tanten ha tanten blivtit nån slags motoionsguru tydligen. Just ikväll fick hon för sig att det var dags för riktig motion. Vi traskade glatt iväg och jag försökte ignorera att tanten uppträdde som värsta powerwalk-wannabeen *pinsamhetsvarning* när vi styrde kosan mot skogspartiet i närheten av vårt hood. Kändes till att börja med som en helt vanlig "nu ska vi öva på att gå fint och ha kontakt med tanten-promenad". Jag misstänkte att nåt var i görningen då tanten hade tagit på sig sitt löjliga midjebälte/midjeväska och proppat det fullt med attiraljer. Väl inne i skogen skrattade jag inombords där jag glatt skuttade omkring; tanten hade haft sinnesnärvaro att sätta på mig myggmedel men missat sig själv! Hahaha, jag som är ung och vigulant hade inga som helst tempoproblem, medans tanten fick sig ett ordentligt pass. Tanten flåsade och svor om vartannat allt medan hon småsprang och kedjerökte "för att hålla bort myggen" som det så vackert heter. Jojo, inte fan blir kondisen bättre av att du kedjeröker i motionsspåret...

Ute ur skogen var allt frid och fröjd ända tills dåren fick syn på nån kulle där hon hade den urdåliga smaken att offentligt springa uppför och nerför tillsammans med mig. Jag försökte hitta på annat så hon skulle sluta skämma ut oss, men ack min stora last i livet; mat. Hon hade preparerat med mat i sitt löjliga midjebälte! Nåja, mest för att få slut på hennes hurtiga tjoande så sprang jag med ett par vändor innan hon var utpumpad så vi kunde gå hem till kvällsmaten...

Funderar på vad för idiotier morrondagen må uppbriga i min värld?

Lev fullt ut vänner!


En tidigare pinsamhetsepisod- jag med ryggsäck som plaskade i takt med trav under promenaden. Känns onödigt att måsta påpeka att tanten SÅKLART hade matchande midjebälte/midjeväska... För övrigt vid det tillfället jag testade snus, vem vill inte ta droger när man måste bli utskämd på det här sättet?

Kommentarer
Postat av: Pixie

SnyggHiro!

Vi syns nog på utställningen i Skell då, för jag ska vara där och jobba samtidigt :)

2009-07-19 @ 00:26:51
URL: http://nixxipixie.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0