Vacker som en dag

Tanten är en virrig typ och är ju således inte snabbast i stan på att uppdatera här i min värld. Hon har till och med underlåtit sig att skriva in att jag faktiskt varit på stor internationell utställning i början av Juli!

Då tanten varit smått orolig för min förmåga att kunna uppföra mig bland folk och fä (märkligt, jag uppför ju mig alltid- på ett eller annat sätt) så har hon släpat med mig på flera tillställningar. Jag brukar tex träna med mina vänner på tisdagar. Vi träffas och gör små fåniga övningar som att stå stilla och att promenera runt i en cirkel, allt samtidigt som tanken är att vi ska hålla ögonen på våra mattar/hussar. Som om jag vore rädd att tappa bort tanten. Det är en omöjlighet eftersom hon hänger efter mig vartän jag går. 

Som ett slags första eldprov var vi i början av sommaren på en liten utställning på ett ställe som heter Kalix. Jag var glad och sprallig bland alla spännande lukter, men när jag väl hade chansen att få vara i centrum för allas beundrande blickar så såg jag till att röra mig fint och visa upp mig från min bästa sida. Det resulterade i ett sk BIR och jag fick en rosett. Tanten var stolt.

Vi var senare på en liten resa bara för att som det heter "miljöträna" på en stor utställning. Eftersom tanten inbillade sig att jag skulle vara sjövild och lättstressad så hade hon inte anmält mig till tävlingen. Med stor säkerhet hade jag fått pris om jag tävlat eftersom jag under hela helgen uppförde mig änglalikt och fick en massa beundrare.  Här började tantens vänner att bete sig underligt så vi träffade nya vänner istället vilket var mycket trevligt.

Så var det dags på riktigt. Den 4 juli var en bra dag. Med nyfunna vänner (tanten gav de gamla en ny chans att umgås, vilken de oartigt avböjde) så deltog jag med liv och lust på internationell utställning. Inte ens tantens nervösa kedjerökande precis innan vi skulle in kunde stoppa mig från att glänsa i ringen. Jag gjorde det mesta jobbet själv och domaren älskade mig. Hon berömde min skönhet, kallade mig "mycket snygg" upprepade gånger. Jag vann hela 6 rosetter och två fina pokaler. Det enda som oroade mig var att tanten skulle få hjärtinfarkt av gläjden. Det gick så bra att jag fick tävla i stora ringen mot alla de andra bästa i terriergruppen. Trots sura miner, himlande ögon, pekande och viskande bakom min rygg av de gamla sk vännerna så visade jag stolt upp mig. Jag var den fjärde snyggaste av ett par hundra terriers enligt domaren. Även om jag vet att egentligen var jag snyggast av alla hundar på området så var det en bra dag.

Här är mina utmärkelser från dagen och kritik:
1:a pris
CK
CERT
CACIB
BIR 
BIG 4:a.

Utmärkt. Välutvecklad maskulin hane med fina proportioner. Vacker överlinje, mycket bra huvud och uttryck, utmärkt kropp, välvinklad, fina tassar, bra svans, utmärkt front, härligt temperament och fina rörelser. Dessutom sa domaren att jag hade bra bett och vackra öron, men detta kom inte med i protokollet.

Nedan följer en liten bildserie på mig från den stora dagen och om ni kikar riktigt nära så ser ni intressanta saker även bakom mig ;)

Lev fullt ut vänner!






Kommentarer
Postat av: Pixie

Stämmer att jag aldrig träffat honom irl, men längtar redan!



Vilket flott och välfyllt förbröst han har för att vara så ung :O



Kunde ju inte blivit en bättre debut!

Ska ni till Svenstavik också?

2009-07-23 @ 02:55:28
URL: http://nixxipixie.webs.com
Postat av: Hanna

Härligt Sofe! Den här bloggen är ju gudomlig.



Och jycken är ju dunder fin. Det gjorde du bra.

2009-07-23 @ 11:01:47
URL: http://hannanilsson.blogg.se/
Postat av: ja men gissa

Söt Hiro :]

2009-07-23 @ 14:16:17
URL: http://dansarmedkatter.blogg.se/
Postat av: camilla och hundarna

puss från bonnie

2009-07-24 @ 13:45:53
URL: http://libertine.zoomin.se
Postat av: Camilla

Hej!

Som du vet är vi inte ett dugg förvånade över Hiros framgång i utställningsringen - GRATTIS till en underbart trevlig och dessutom snygg hund!

Vilken tur att du beslutade dig för att köpa honom!

VI ses!

2009-07-28 @ 10:41:02
URL: http://www.chillouts.se
Postat av: Jaana

Ammen grattis till fina framgångar i ringen! Jättekul att du till slut fick tag i en så vacker och gullig bulle!



Hare bra!

2009-08-08 @ 22:54:59
URL: http://www.ballymote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0