Så har vi varit på show igen

Jag och tanten har varit på en liten turné igen. Denna gång bodde vi på hotell i Sundsvall. Dagen efter hotellvistelsen deltog vi med liv och lust på nån slags show. Denna ägde rum i en gigantisk kupolformad byggnad. Därinne fanns det en massa hundar och tvåbeningar, säkert närmare ett par tusen hundar! Det fanns också de som liknade mig. De flesta var vita, men jag la särskilt märke till en mycket söt mörk liten skönhet. Jag fick till och med hälsa på henne innan dagen var slut. Hon luktade så gott och var så snygg att jag blev alldeles till mig i brallan. Jag hörde tanten kalla henne för Zoya. Åh, jag drömmer om henne...

Jag såg till att visa upp mig extra snyggt eftersom jag ju visste att det fanns fina brudar av min sort som såg mig. Tydligen gick det bra, för tanten var jätteglad och vi fick rosetter. Tyvärr var inte rosetterna till förtäring, men jag passade på att smaka på mitt snygga vita koppel som jag absolut inte får bita på och som bara används vid show. Lite skoj ska man väl få ha ändå?

Mina resultat och kritik:
Ukl 1
Ukk1
Bhkl 1
Cert
CACIB
BIR

Härligt helhetsintryck med god könsprägel. Korrekt huvud utan urgröpningar. Väl, djupt liggande ögon med bra format. Inte i bästa päls (va?!, jag har ju skitfin päls...). God rygglinje. Rör sig väl om än något brett bak. Trevligt temprament.

Lev fullt ut vänner!










Mörka, vackra Zoya


Kommentarer
Postat av: Linda & Azi

Haha va sött. Kul att de gick bra :) Sött när han bet på kopplet, hihi.



Ja, ang flexikopplet - håller med dig. Och flexikopplet kan man ju träna inkallning med. Men många använder flexikoplet på helt fel sät :S

2009-10-08 @ 12:07:37
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Akka, Asta & Sune

GRATTIS IGEN!!! :-D

Hiro är verkligen så grymt fin, snygg och sprallig! <3



Vi bara måste fixa en bulleträff någon gång så jag får åka och träffa er! Sune kan dessutom behöva träffa lite andra bullar! ...och Asta kan behöva det med tror jag allt! ;-)



Bamsekramar från oss!

2009-10-08 @ 15:08:09
URL: http://tapirhajens.zoomin.se
Postat av: ella

Men vad kul med så bra kritik, grattis =)

2009-10-08 @ 23:01:28
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Haha tur, liksom rosetterna kan man ej få ny, men koppel finns ju överallt ;)



Men trefärgade bullterrier är ej så vanligt? Oftast är de vita eller tigereade eller har jag fel?

2009-10-09 @ 00:20:50
URL: http://astirazalea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0