Det börjar skymma tidigt på kvällarna nu

Tanten har varit sjuk i några dar så jag har haft lite tråkigt, men det har ändå varit skönt att få slöa. I går mådde hon bätte så hon tog med mig till ett nytt ställe. Det var en massa sand även denna gång, men en massa stigar och vägar hit och dit bland träden. Dessutom fanns det nån slags läskiga mörka betongbyggnader, nästan som grottor tyckte jag. Jag var både rädd och nyfiken samtidigt. Det blev inte så lång stund därute eftersom det plötsligt blev mörkt. I början var jag mörkrädd, men tuffade snabbt till mig. Lagom tills tanten började noja. Hon klarade max 40 minuter i skymningen sen var hon skitis och ville hem så då bar det hemåt. Det här stället hoppas jag verkligen att vi ska återvända till för det fanns massor att utforska.

När vi kom hem så fick jag ett nytt fint halsband i läder, helt utan kedja som sabbar min fina päls. Plus en ny sele som tanten satte fast fårskinn på så den inte ska skava på mig. Mycket omtänksamt, även om jag stör mig på att det ser väl så fånigt ut. Tyvärr avslutades kvällen på ett förnedrande sätt med att tanten prövade nån löjlig mössa på mig och garvade åt mig. Sedan gick det bara utför. Jag säger bara -Skönhetsvård- who needs it?

I morse terroriserade tanten mig som vanligt med att fota mig när jag är nyvaken. Varför?! Jag fattar inte vad grejen är, kan man inte få mysa och dra sig ostört nån gång? Jag har hämnats med att fisa mer än vanligt idag, riktiga stinkisar. Haha...

Lev fullt ut vänner!















Kommentarer
Postat av: Ella

Puma tycker inte heller om att bli fotad när hon sover, hon brukar sucka åt mig & vända bort huvudet =)



Var är bilderna på mössan då ;) Dom vill vi oxå se!!



Ha en härlig Måndag!

2009-09-28 @ 10:18:06
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Hiro är verkligen söt! :) ja jag tycker också att texten är intressant. Unghundskurs har vi också gått på :) Så ni fick Hiro när han var ett år?

2009-09-28 @ 10:50:33
URL: http://tramsebamse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0