Ny leksak

Idag har jag äntligen fått vara ifred hemma några timmar. När jag sov som bäst kom tanten hem och hämtade mig. Vi tog en kort tur med bilen ut till huset. Inget märkvärdigt förutom att jag kräktes i bilburen när jag väntade på tanten som käkade en burgare på Statoil på hemvägen. Det var grymt olyckligt och rätt äckligt att ha kräkits i sin egen säng så jag balanserade trängd längs ena kanten av buren hela vägen hem för att slippa befatta mig med kräkset.

Väl hemma så åkte jag på otyget att duscha. Jag tycker det är skittrist för först och främst måste man stå stilla en bra stund vilket inte är min starkaste sida och sen så känner man sig liksom olycklig och rätt ynklig med vattnet strilande efter kroppen...

Efter man väl har duschat är det dock hur nice som helst. Jag blir torkad och gnuggad med en stor fluffig handduk vilket gör mig vild av lycka så att jag bara måste springa och studsa mellan alla väggar i lägenheten.

Idag fick jag väldans lite kvällsmat eftersom tanten inte ville ge mig full ranson efter att jag kräkts, men hon tröstade mig med en ny superfiffig leksak. Det är en skrikigt rosa gris i nåt slags gummi. Den är hal som en ål och glider undan hela tiden när man försöker bita i den. Dessutom låter den jätteroligt. Känns som en bra pryl.

Nu sover jag sött i min mjuka bädd och drömmer om frukost.

Lev fullt ut vänner!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0