Seg dag och skojigt trick

Dagen började med att jag mådde lite illa, troligen efter nåt jag stoppat i mig igår. Jag tuggade ju på nåt suspekt under skogsutflykten. Därför har matte övervakat mig noga idag och vart allmänt orolig för mig. Jag har varit tvungen att ta det lugnt. Tur att jag i alla fall fått äta. Ikväll var vi på en lite längre kvällsprommis och före det busade vi runt med nåra små övningar här hemma. 

Tanten har nån galen idé om att jag skulle tycka det vore kul att kunna små tricks. Ett kan jag jättebra redan. Det är att när jag sitter ner och matte säger "Goddag!" så sträcker jag fram ena tassen åt henne. Då blir hon glad och ger mig godis. Sen håller vi på tränar nåt matte kallar för slalom, men det har jag inte rikigt greppat ännu. Idag gjorde vi nåt helt nytt. Matte stod på knä och sträckte armarna rakt ut. Sen skrålade hon "Kraaaaaam". Då skulle jag hoppa upp och lägga tassarna på hennes axlar. Det var jättelätt och kul. Jag älskar ju att mysa så hittills är det mitt favorit trick. Speciellt eftersom jag då kan nagga fritt i mattes mjuka örsnibbar.

Inga foton för tanten väntar på att Olga ska maila över lite snygga foton på mig.

Lev fullt ut vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0