Vilse i skogen och på hembesök hos vänner

Idag var jag skittrött på morronen. Det beror på att jag spenderat halva natten med att försöka övertala matte om att få sova i hennes säng. Trots oändligt antal tröstlösa försök så gav hon inte med sig. Därför var jag lite sur när vi skulle kliva upp. Tanten var löjligt kvittrig och knäpp, hon tjatade "är du suuuuuuuuur" och skrattade åt mig. Hon hade till och med den dåliga smaken att fotografera mig.

Nåja, sent omsider tinade jag upp och hängde med på vad jag inbillade mig skulle bli en kort kissrunda innan frukost (fick dock ett litet snacks innan vi gick). Tyvärr har tanten skitkasst lokalsinne så vi gick lite lätt vilse utanför elljusspåret. Vi passerade ett vackert men läskigt ställe med en massa kors. Tanten mumlade nåt om nån Djurkyrkogård. Läskigt, tur det var dagsljus. Vi trippade fram längs en tunn stig över stock och sten och det var uppförsbacke mest hela tiden. Jag var trött och less så jag såg till att ta täten på den smala stigen så vi kunde gå riktigt sakta och stanna ofta. Tanten skrålade om att jag skulle gå på och att hon bara ville hem. Hon gjorde tappra försök att öka takten genom att ta täten, men då prejade jag henne av stigen så jag kunde styra farten. Efter många om och men så kände jag äntligen igen mig så då tog jag snabbt upp farten innan tanten fick för sig att vika av åt fel håll eller så.

På hemvägen stannade vi en stund hos tantens bror så jag fick pusta ut och dricka lite. Försökte också flirta med Lotta, men hon var totalt känslokall för mina trånande blickar och gömde sig i en bil.

Vi var ute nästan 2,5 timme innan jag fick min efterlängtade frukost!! Stackars mig. Hoppas tanten har dåligt samvete. Sedan sov jag gott i flera timmar. 

Ikväll var det dags för fler äventyr. Vi gick till Dennis och Cathis plejs. Väl där så var de inte hemma så vi tog en extra promenad. På vägen mötte vi den trevliga snubben som har varit med matte i huset ett par gånger. Jag kände igen honom på långt håll. Jag glömmer aldrig nån som delar med sig av mat. När vi sedan träffade Dennis och Cathis blev jag blev jätteglad. Cathis är alltid gosig med mig och Dennis är lite knäpp och konstig (väldigt lik tanten när jag tänker efter. Kanske är de släkt?). Jag gillar dem.

Idag fick jag för första gången komma in i deras lägenhet. Där må ni tro att det var spännande. Ett: de hade underliga typer där. Minst en såg jag med egna ögon. Han väste och morrade och påminde väldigt mycket om vår nattliga stalker från igår. Två: Det luktade intressant från nån slags låda som stod där. Fick inte nosa i lådan dock. Inte heller fick jag leka med den fluffiga typen. Nåja, jag var skitduktig på att slappna av, skällde nästan ingenting och rev inte sönder hela möblemanget. Jag fick också en godsak av snälla Cathis. Eftersom jag hellre rännt runt som en crazy fool och jagat den fluffiga så protesterade jag i tysthet med mina berömda fisar. Revenge was so sweet.

Lev fullt ut vänner!







Kommentarer
Postat av: cathis

Men fyfan så söta bilder på slutet! Han ser ju ut som en liten valp ^_^

2009-09-16 @ 18:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0