Mera meriter för min skönhets skull

Det bar av till vårt grannland i väst, Norge. Efter en lång resa och en mycket lång och trist väntan på min tur att glänsa var det dags. Tanten var stirrig mest hela dan. Tydligen berodde på vår medtävlare Bobby och hans tant Anja. OK, han var fin och de var ett mycket tjusigt ekipage, men jag fattade aldrig tantens stora panik inför detta. Varför skull jag plötsligt mista min skönhet bara för att de andra var fina? Jag var rätt utpumpad och trött så helt fokuserad var jag inte, men vad gör det när man är vacker och charmig? Jag fick de meriter tanten hoppades på och alla var nöjda och glada. Alla de andra i vårt gäng fick också jättefina resultat så det var en lyckad tripp för hela bunten.
För övrigt var detta min premiär i vuxenklassen, sk öppen klass och mitt R-CACIB kommer FCI att direkt omvandla till ett CACIB om allt funkar som det ska. Detta eftersom Bobby som ju vann över mig redan är internationell champion, då går hans CACIB vidare till MIG.

Mina resultat och kritik av norske domaren Petter Steen.

ÖKL 1
ÖKK 1
BHKL 2
CK
CERT
R-CACIB

Kraftig maskulin hane av mycket god typ. Typiskt huvud med bra bett. Tillräcklig kropp och benstomme. Goda proportioner. Bra vinklar fram och bak. Rör sig med stil från sidan, lite löst fram upp och bak. Mycket tilltalande temprament, passe "happy". Välvisad.


Han som vann över mig är en mycket meriterad vit hane som heter Emred War Dance, kallas för Bobby. Han var väldigt stilig och med sin matte Anja var de ett strålande ekipage i ringen.

Svenska gänget var duktiga hela bunten och det blev många fina resultat. Lille jrt Evert som reste med oss blev BIM och Norsk Champion samt Nordisk Champion. JRT tösen som var med blev BTKL2. Povel som är Parson Russel blev BIR, Shi Tzun Apollo blev BIR och även för Havanaiserna gick det strålande. En lyckad tripp med andra ord.
Det var mycket vackert i Norge. Tanten sov och snarkade högt och missade delar av sceneriet.  Nåja tanten såg iaf lapporten och tack och lov att Carina fotade så vi kan njuta av vyerna ändå.


Lev fullt ut vänner!
















Kommentarer
Postat av: Anna Sundh



Grattis grattis grattis... Fina hiro!!! Få ställa brorsan helt klart nångång...



kram

2010-03-24 @ 22:33:31
URL: http://dreamskyline.zoomin.se
Postat av: Camilla Lund

Shit wilken showig bulle den vita! om man jämför med hiro så står han ju rakt och uppställt med svansen rakt ut skitsnyggt. får du hiro att stå lika fint vinner du säkert över han nästa gång :)



grattis igen!

2010-03-27 @ 22:28:03
URL: http://www.kennelthunderroad.com
Postat av: Sarie

Hej Hiro och GRATTIS till alla dina framgångar!!!



Jag förstår att du jobbat hårt för att få din Tant att föra sig i ringen, hon ser riktigt bra ut numera! Men mer träning krävs nog allt ändå, snart kommer gräsmattorna fram och då är läge att trimma henne inför sommarens shower!



Kan du meddela Tanten att min mail kraschat? Be henne att spara ner den nya snarast.



Ha det gott Hiro och kram på dig - Din Första Mor

2010-03-29 @ 17:58:50
URL: http://heavybulls.com
Postat av: Ella

Grattis!!!

2010-04-03 @ 21:31:05
URL: http://ellapuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0