Sommar, sommar mera sommar!

Den här veckan har varit en underbar sommarvecka. Jag som äntligen förstått vattnets tjusning börjar tycka värmen och solen är helt ok. Tidigare tyckte jag mest att det var jobbigt och klibbigt i värmen och höll mig helst på nåt svalt ställe. Inget kul gick att göra för man blev ju trött direkt. Nu däremot kan jag ju busa och motionera och svalka mig- allt på en och samma gång.

Hela denna vecka har gått i njutningens tecken. Vi har solat och badat, varit på barnkalas, övat på att slappna av och bara vara och tränat lite med polarna. Träningen med polarna var skitkul. Tydligen gick det hela ut på att visa upp sig och samtidigt ha kontakt med tanten. Det tyckte jag var urtrist så istället så fokuserade jag på polarna och på att springa och ligga ner om vartannat. Tanten var mycket upprörd. På slutet kom en snygg, ung tjej som heter Olga och tränade lite uppvisning med mig. Hon var så snygg och hade härlig röst. Dessutom bjöd hon på Falukorv! Jag visade upp mig på bästa showmanér. Tanten var lycklig och förbannad på samma gång. Jag älskar verkligen att retas med henne vilket gjorde det hela ännu trevligare. Efteråt åkte jag och tanten till vår "springkulle". Det var inte så kul som det brukar vara eftersom det kom två killar som intervalltränade uppför kullen. Det var ju i sig roligt, jag älskar ju sällskap, men tanten fick för sig att detta var ett fantastiskt tillfälle att öva avslappning. Jag fick inte jaga grabbarna en enda gång, inte ens hälsa på dem. Ibland är tanten bara för mycket...

Lev fullt ut vänner!

Nedan en bildserie från veckan









Solade hos min favorit tant, Tant Månica. Matte lekte med att knäppa kontsiga kort på mig








Tredje dagen vi badade. Jag var så fascinerad av solen som glittrade i vattnet


På barnkalas med brorssönerna






Vi har ett alldeles eget ställe på landet, helt för oss själva där jag kan springa och busa loss ordentligt


Jag och min polare Fjant från tidigare i sommar. Snygga Olga fotade


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0