Roadtrip & Svenska Bullterrier Klubbens Open Show

Tanten drog med mig på en sjuhelsickes resa... Vi startade sent förra torsdagskvällen. Första anhalt var Luleå, klart tanten var tvungen att köpa Langos bara för att det var festival. Jag fick vänta en liten stund och sen hade hon oförskämdheten att käka Langos inför ögonen på mig. Helt taskig var hon dock inte för ett par små räkor fick jag i alla fall smaka. Gott var det.

Sent omsider kom vi fram till tantens syrra där vi hade vår lilla övernattning i syrrans mysiga härbre. Eftersom tanten är morrontrött så kom vi vidare först nån gång mitt på dagen därpå. Hela långa dagen åkte jag bil. Jag passade på att sova bort större delen av resan. Att sova är en underskattad njutning...

När vi nått vårt mål så kände jag direkt att det låg nåt i luften. Det luktade så gott, det här hade potential. Eftersom tanten var så diskret att hon smög omkring och viskade så tänkte jag att jag passar väl på att skråla lite. Tanten blev mycket upprörd och påstod att jag kunde störa alla de andra. Andra, vilka andra? Jag såg inte en själ...

Morronen därpå så insåg jag; vi hade hamnat bland en massa samma likadana som jag! Det måste vara himmelriket på jorden. Det var årets bullterrier special; Trophy och Open Show. Två dagar bland en massa snygga tjejer. Som i en dröm.

På söndagen hade tanten fått för sig att jag skulle showa och fjanta mig. Galen idé, det var hur varmt som helst och en massa brudar överallt. Jag ville knappast gå runt som nån liten modell på en catwalk. Den dagen fanns det bara två saker i mitt huvud; skugga och brudar.  Nåja, jag gjorde nåra halvlama försök eftersom tanten envisades och kämpade så svetten dröp om henne. Tydligen gick det hem för jag blev tvåa i min klass och fick tävla vidare.

Resultat och kritik Open Show:

2:a pris
HP
Vidare i bästa huvud
Vidare i bästa handler (Tanten- bästa handler?! Hahahaha! Nåja hon vann ju inte)

17 months old tricolour. Lovely long sweaping profile with fill and correct mouth, good earplacement, expression lacking animation probably due to heat. Very balanced with good forechest and triangulation. Lacking spring of rib but I'm sure it will come in time. Moved parallell going, lost topline on movement. Heat kept him from sparkling!


Lev fullt ut vänner!

Nedan följer några foton från helgen




 

Kommentarer
Postat av: Mia med minin saga

Satt och kolla era fina bilder från OS i eskilsuna och får du se min piraya på sista kortet,hehe det var oväntat! Det är den brindlevita tiken på sista kortet,SAGA ;-)



Hiro är en mycket fin herre hälsar Saga!

2009-08-16 @ 00:04:41
URL: http://minisaga.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0