Det vars längesen sist...

Det var ett bra tag sen tanten tog sig tid att uppdatera från min värld. Hoppas någon har saknat en inblick i min tillvaro. 

Vi har det jättebra och jag börjar emellanåt känna mig märkligt lugn och stabil. Tanten är så nöjd över det att hon numera tar med mig hem till folk. Jag har fått föja med som hedergäst på både kalas och middag. På kalaset var jag särskilt förtjust i Petter som fyllde år och i tårtan som jag lyckades stjäla en liten munsbit av. Jag har till och med fått komma in hos tantens förädrar ett par gånger. Där får inga djur vistas, men jag har lyckats charma mig in i värmen. Dessutom har jag nu fått fri tillgång till soffan och båda fåtöljerna. Jag visste att hon skulle vekna. Klart som fan hon inte vill ligga ensam i soffan näör hon kan ha mig liggandes bredvid.

Jag fick en dag träffa några fantastiska brudar, fyra stycken som såg ut som mig med krokiga, vakra äggskallar. Men damerna var mycket mindre än mig, de kallas tydligen miniatyrer. Självklart gillade jag den kaxigaste bruden bäst. Hon var liten, vit och stentuff :) Hon bet mig i örat och jag blev förälskad så det spritte som bara den i kroppen.

Vi har fortsatt med de sk sociala träningarna som numera blivit intressantare för min del då jag faktiskt ibland får hälsa på de andra. Jag behöver heller inte längre gå sist i ledet på varje promenad då jag börjat sansa mig och inte dra i kopplet för att få gå först. Vi har också varit ute mycket, bland annat busat loss i den härliga snön och befunnit oss på nya promenadstråk vilket är mycket uppskattat från min sida. Ett superfint ställe vi var på hade upplysta spår och konstiga figurer med tajta kläder som susar, eller rättare sagt gliiiider, fram på backen på nån slags långa skenor. Tanten kallar det skidor. Ser grymt skoj ut, skulle gärna vilja springa ikapp dem allihop och bita i skidorna.

En dag var vi ute hela långa dagen tillsammans med en massa andra hundar. För första gången fick jag också testa att ha en sån där tjusig sele på mig och dra. Jag var ytterst stolt och kände mig som att jag var på jobb. Dessutom bjöd dagen på en tävling i min smak. Vi skulle en och en springa så fort vi kunde 30 meter. Jag sprang fort som fasen tyckte jag. Jag kom näst sist i min grupp, så de måste ha gjort nåt fel... Nåja, det var skoj att få vara lös och springa fort så jag passade på att ha en egen liten uppvisning i samband med tävlingen där jag rejsade fram och tillbaka mellen start och mål för att sedan lägga mig och åla både på banan och bakom mållinjen. Mycket uppskattat av alla, publik, domare, tanten och av mig själv. Man är ju en sann artist.

Det verkar som jag kommer att få en ny vän så småningom. Jag har sett henne på håll och har fått sniffa lite genom gallret i bilburen och stulit en liten puss. Hon är söt som socker och jag längtar tills vi får träffas odentligt. :D

Här kommer en massa bilder som tanten tagit sen sist.

Lev fullt ut vänner!




Jag och Petter på hans kalas







Mattemys i soffan med veckotidning och godis



Mys och bus i solen


Får man en sån här treasure av matte är det bäst att sätta sig i säkerhet


Svea aka Chillout's Devil In Disguise
Foto: Camilla Bergman


Siri (min darling) aka Chillout's Wheels On My Heels
Foto: Camilla Bergman


Vingla (mattes favvo) aka Chillout's Love Me Tender
Foto: Camilla Bergman


Triss i damer
Foto: Camilla Bergman






Jag och Siri busar
Foto:Camilla Bergman




Vackra valpmamman Tilly aka Morhar Tilly Trotter At Saredon
Foto: Camilla Bergman






Aktivitetsdagen



Petter & Nya Vännen


Panta meeeera

Nödig


Kommentarer
Postat av: Linda & Azi

Jasså, känner du dom på barmark SM? :) Fairy hette vovven? Hihi. Nää, låter väldigt spännande med Litauen personen o sina bullterriers :D Jag ska för fan hålla på drag sen! Sporten är inget annat än bästa å underbar ;)



Söta söta söta bilder, really! :) Verkar som ni har haft roliga och lyckade dagar. Så drog Hiro mycket i koppeln förut? Kul med DW/WP, ska ni hålla med sånt?

2009-11-13 @ 09:30:28
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Underbara bilder! :) tack, förhoppningsvis lyckas vi bra :)

2009-11-13 @ 10:31:00
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Erika

Va roligt med en uppdatering! Jag saknar lillskiten lite extra mycket, han är så fin att det svider i ögonen och jag får en klump i halsen.

2009-11-14 @ 00:08:52
Postat av: Linnéa

Tack så mycket! :) vad glad jag blev nu. Ja det märks ju att hiro blivit duktigare :)

2009-11-14 @ 18:02:47
URL: http://mittlivmedrambo.blogg.se/
Postat av: Ella

Härligt med en update från er, Puma har saknat Hiros bloggande ;)



Vilka härliga bilder & vilka söta minisar =) Men Hiro, du glömmer väl inte Puma nu ;)

2009-11-14 @ 19:27:43
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Anna

hej



Underbara bilder du tar =) skitfina!! kul att läsa om era bravader där uppe.



kram från Götet här nere

2009-11-19 @ 15:28:29
URL: http://dreamskyline.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0