BIR i Piteå

Så har tävlingssäsongen startat på allvar med stekande sol och hög värme. Igår bar det av till Piteå. Det var sjukt varmt och mycket jobbigt men jag gjorde tydligen starkt uttryck på domaren då jag vann och blev BIR. Detta trots att damen som vann hela tjotabalongen på förra sommarens bullespecial var med och tävlade mot mig igår. Jag var först av alla in i ringen på morronen och sedan fick jag vänta hela lååååånga dagen tills finalen innan det var min tur framemot 16.30 snåret. Jag var helt slut i kropp och själ och hade oerhört svårt att koncentrera mig och stå stilla. Det rasslade till bland alla terriers i finalen och plötsligt var jag bland topp tio. Bara 6 vovvar alla av olika raser kom före mig!! Tanten som var oerhört stolt gav mig både korvbitar och kramar.
Mina resultat och kritik:

Domare: Mats Lindborg
Chkl 1
CK
Bhkl 1
BIR
Utmärkt typ och helhetsintryck. Lagom stor, goda proportioner. Maskulint huvud av god längd. Vacker profil. Bra hals, rygg och svansansättning. Utmärkt kropp, ben och tassar. Korrekt front, goda vinklar. Goda rörelser.
Utmärkt kondition.

Tanten har nu levt i två dar på kommentaren "utmärkt kondition" eftersom hon tar åt sig äran över att det i och med att hon sett till att utfodra och träna mig rätt och i lagom mänd och variation.


Det bästa med dagen var helt klart att vara omgiven av de vackra Chillout's flickorna som är så sjukt fina. Vilka brudar!


Lev fullt ut vänner!






Jag i finalen


Carina från Kennel Lilletass


Sveas "sambo"


Svea softar


Svea visar sina gaddar


Siri med sin matte


Siris gaddar granskas



Vackra vita Siri


Kennel Chillout's, Camilla med Tilly


Kommentarer
Postat av: Ella

Grattis!! Kul med bra kritik :)

2010-05-29 @ 23:42:41
URL: http://ellapuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0