Vargavinter

Det har varit sjukt kallt i flera veckor, ca 35 minus!! Jag tycker inte alls om att vara ute i kylan. När det varit någon enstaka dag med "bara" 20 minus har vi passat på att vara ute lite. För att alls kunna gå ut när det är så pass kallt så måste jag ha täcke på mig. Jag hatar att ha täcke, det är väldigt irriterande så jag har fullt upp med att försöka få av mig det och kan inte riktigt koncentretra mig på att njuta av nån promenad. Vi har tillbringat mycket tid under en filt inomhus och bara kramats och myst massor. Det är min melodi när det är kallt.

Alla hjärtans dag passerade utan några extravaganta utsvävningar i år pga kylan. Vi tillbringade i stort sett hela dan i sängen och myste under täcket jag och tanten.

Det var längesen jag hälsade på brudarna, men jag är säker på att tanten varit där. Hon har varit borta nån timme emellanåt och när hon kommit hem har hon luktat som att hon varit där. De senaste två veckorna har ytterligare nån spännande doft adderats. Jag vet inte riktigt vad det är, men tanten påstår att den maffiga vita madam Zena har fått bäbisar. Ett tag började jag bli smått orolig efterom tanten var så uppe i varv och påstod sig ha svår beslutsångest. Hon hotade med att det skulle flytta in en bebis här, men det verkar inte bli nåt med det.

Nu har vädret blivit mildare så för första gången på flera månader har jag idag suttit på bron en lång stund och bara njutit av solen. Det var ljuvligt.

Jag har även dragit lite pulka emellanåt. Lite längre för varje gång men fortfarande ingen last att tala om. En dag fick jag dra en soppåse på pulkan. Nåja, jag märkte inte ens av den.

Fyller på med lite bilder.

Lev fullt ut vänner!



Softar i köket




Ute på älven





Äntligen fri utan täcket









Alla hjärtans Dag




Bort med täcket!




Följer Oscarsgalan



Jobbar på


Alldeles nyfödda Alla Hjärtans Dag bäbisar






2 dagar gamla bäbisar






4 dagar gamla bäbisar







1vecka och 2 dagar gamla bäbisar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0