BIG3 och Trophy inbjudan!!!!!

Plötsligt händer det. Jag och tjejen har varit på turné norr om Polcirkeln. Målet var Midnattssolsutställningen i Gällivare. Det var en internationell utställning och regnet öste ner men vad gjorde det. Tjejen vann över den snygga veteran championtiken från Norge och tog därmed både sitt första CERT och CACIB. Både jag och tanten var överlyckliga. Min tant var så knasig att hon sprang in med både mig och tjejen samtidigt i ringen för BIR och BIM. Domaren hade iofs redan bestämt sig vem av oss som skulle bli BIR men tanten ville passa på att göra en tokig grej när hon hade chansen.

Jag vann alltså BIR och fick ytterligare ett CACIB. I finalen hände det oväntade, domaren gjorde flera gallringar och varje gång fick vi springa ett extra varv. Jag var kvar gallring efter gallring och till slut placerade den trevliga domaren Branislav Rajic mig som BIG3!!!!! Detta innebar att han tyckte jag var den tredje snyggaste av ALLA olika terriers som var på plats. Tydligen är det väldigt ovanligt att bullar placerar sig i gruppfinal så jag får väl se det som en bragd. Glad och alert var jag hela tävlingen igenom och tanten sken som en sol.

Nu har jag hela 10 BIR och 2 BIG placeringar. 

Någon dag efter utställningen tvingade matte mig till brevlådan efter en tur uppe på berget. Hon hade fått ett fint silvrigt kuvert. Brevet var från Minna som sitter i Bullterrierklubbens Trophykommitté. Jag har blivit inbjuden att delta i årets Trophy Show! Det ska tydligen vara de bästa av de bästa bullarna i landet som är av outstanding kvalité som blir inbjudna! Jag kommer tävla mot 3 snygga, kraftfulla hanar och 4 snygga tikar. Det är en ära att bli inbjuden till detta arrangemang och jag är ytterst ödmjuk inför tävlingen. Tanten har panik och funderar på hur jag ska kunna leva upp till detta. Jag försöker att njuta mig i form med vila och trevliga aktiviteter fram till tävlingen.

Har ju hunnit göra massor sen ni fick någon uppdatering. Haft tjejen på besök ett par dar, vart på bulleprommis, klättrat i berg och njutit av solen och värmen. Här kommer massor av bilder som vanligt.

Lev fullt ut vänner!




Jag och tjejen i våras




Första mötet med Fett



Med brudarna i skogen i våras



Före och efter en 2,5 timmars skogstur i bergig teerräng



Poserar i nya utställningshalsbandet



Krävande terräng


Mattes tappra försök till ny aktiveringsgrej utomhus




Ungefär så här kul var den aktiveringsgrejen


Ett sista försök att lura mig med godis i flätan



















Njuter av solen!


Årets nästan första bad den 1 juni







Med vännerna på berget





I lätt trans under häggens smekande grenar




På eftermiddan efter stormen och tromberna






Bulleprommis




På stranden med Ronja & Kira










Badväder i Svanis med bästa vännerna och tjejen





Två favoriter: boomerbollen och matte






Ligger sked med tjejen i soffan


Finn 2 bullar









Jag och tjejen på vår härliga sommaräng










Uppe på berget


Glad Midsommar! Var inte så sugen att sitta modell för nån midsommarhälsning


BIG3 Gällivare Int 19/6-2011










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0