Dags för en ordentlig uppdatering!

Ojoj, min tant har ju inte uppdaterat på snart ett år! Vad har hänt sen sist då? Jo massor...
 
Jag har tävlat litegrann och vunnit mina allra finaste utmärkelser. Under våren blev jag inbjuden att tävla på centraleuropeiska bullterriershowen CETS i Belgien. Det kändes otroligt stort trots att vi inte hade möjlighet att delta då det var en för lång resa för tanten att göra på egen hand med mig. I början av sommaren drog vi från ett bröllop för att tävla i Finland på bullterrierklubbens årliga show. Jag blev jag andra bästa hane, endast slagen av min halvbrorsa Pekko. Jag vann pris för bästa färgade bullterrier och fick tävla i kategorierna bästa huvud och bästa rörelser. Det var en bra dag för familjen för bästa hane fyra var min kullbrorsa Junior och bästa hane tre var min halvbrorson Gizmo. Bästa tiken var Ebbas halvsyrra Tyyne.
 
När jag kom hem från Finland fick jag åka till Annso och mina brudar för att fira midsommar och vänslas med min tjej. Vi hade hoppats att jag skulle bli pappa men inga bebisar kom. Jag tror min tjej var den som var mest ledsen. Hon var så inställd på att få egna småttingar att ta hand om. Hon blev ju jättedeppig när inga kom. 
 
Under sensommaren hände det, jag blev igen inbjuden och mot vad tanten i sin vildaste fantasi vågat hoppas på så vann jag Bullterrierklubbens Trophy Show! Det var stort- de bästa svenskfödda hanarna över 2 år var inbjudna och lilla JAG vann! Tanten var allmänt pinsam och hade svårt att förstå att jag vunnit och när poletten väl trillade ner så bölade och hade hon sig offentligt. Domare var David och Teresa Westwood, kennel Tulsadoom. Dagen efter blev jag andra bästa hane av 48 st på bullterrierklubbens open show. Dessutom vann jag bästa rörelser och tävlade om bästa huvud och tanten om bästa handler. 
 
Här var tanten säker på att jag toppat min karriär och hon ångrade att hon anmält mig till ytterligare en utställning, Terrierklubbens utställning i Piteå i slutet av Augusti. Men, jag överraskade henne med att bli BEST IN SHOW! Det är inte ofta en bullterrier blir BIS i Sverige så det var riktigt stort och jag var mycket showig och glad. 
 
Några veckor senare fick jag helt oväntat besök av en snygg brud från Finland. Vi hade rätt trevligt ihop även om jag inte hyser lika starka känslor som jag gör för min tjej. Detta var bara rent "vuxet umgänge". Sånt som händer ibland när man är en riktig man. Tanten säger att jag kommer att få bli hemmapappa på heltid kring Jul/Nyår. Jag förstår inte alls vad hon menar faktiskt. Vi får väl se. 
 
Där har ni, många månader i en snabb genomgång. 
 
Lev fullt ut vänner!
 
____________________________________________________________________________________________
 
Full fart!
 
Jag och min pappas uppfödare, Mr Gerry Cox från Irland, Kennel Coxgal på Bullipäivät i Hämeenlinna
 
Jag och svärmor Zena på Midsommarafton
 
Min egen tjej Agata
 
Sommarens enda riktiga baddag
 
Jag hjärta matte och matte hjärta mig
 
Jag i somras ute på gården
 
 
Jag älskar bollar, den gröna är världens bästa boll
 
Njuter i solen med min boll
 
Matte säger att jag är finast i världen
 
Laddar inför årets Trophy Show
 
Trophy Show Winner 2012
 
Open Show 2012 Bästa Hane2
 
Bästa rörelser
 
Terrierklubbens nationella utställning i Piteå
 
Best in Show, BIS!
 
Dricker 
 
Vid älven
 
Vid vattnet
 
Springer i full fart på ängen
 
Myser i solen på ängarna
 
Spanar uppe på berget
 
På prommis
 
Softar
 
Uppe på bergets topp
 
Första snön
 
I skogen
 
Vid bäcken
 
Snö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0